معرفی سازمان ها و مراکز بهداشتی WHO و CDC و NIH

شاید مدام این مطالب را دیده باشید : “توصیه سازمان بهداشت جهانی” ، “توصیه های کرونایی” ، اطلاعیه جدید WHO ، تحقیقات جدید CDC ، واکسن NIH و مطالبی که کرونایی که شاید ندانید منظورشان چیست. در این مطلب به معرفی WHO و CDC و NIH که از مهم ترین و فعال ترین سازمان ها و ارگان های مبارزه با کرونا می باشند می پردازیم. در صورت داشتن هر گونه سوال زیر همین مطلب سوال خود را مطرح کنید.

سازمان بهداشت جهانی who (world Health Organization)

سازمان بهداشت جهانی WHO یکی از کمسیون و اژانس های تخصصی سازمان ملل است. این سازمان در 6 آوریل سال 1948 در ژنو سوییس تاسیس شد. بنای اصلی این سازمان در شهر ژنو قرار دارد اما دارای 6 دفتر منطقه ای می باشد. دفاتر منطقه ای این سازمان عبارتند از : آفریقا (برازاویل، کنگو)، آمریکا (واشینگتن دی‌سی، ایالات متحده)، مدیترانه شرقی (قاهره، مصر)، اروپا (کپنهاگ، دانمارک)، جنوب شرق آسیا (دهلی نو، هند) و غرب اقیانوسیه (مانیل، فیلی‌پین). عملکرد این دفاتر تا حد زیادی به صورت خودمختاری است. مدیران این دفاتر توسط کمیته منطقه ای به مدت 5 سال انتخاب می شود. ایران نیز در دفتر مدیترانه شرقی قرار دارد.

هدف و وظایف این سازمان :

هدف سازمان بهداشت جهانی WHO طبق اساسنامه این سازمان برخورداری مردم از بالاترین سطح سلامت است. در این راستا این سازمان پایشی برای کنترل بیماری های عفونی مانند مالاریا و ایدز می کند. همچنین یکی از وظایف این سازمان تامین و حمایت از تولید و توزیع واکسن های کم خطر و موثر و شیوه های تشخیصی دارو ها می باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC (Centers for Disease Control and Prevention)

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا می باشد. این مرکز در 1 جولای 1946 تاسیس شد. دفتر مرکزی این سازمان در شهر آتالانتا ایالت جورجیا قرار دارد. هدف اولیه این مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ایالات متحده آمریکا بود. سپس این سازمان دامنه عملکرد خود را گسترده تر کرد و در سطح بین المللی مشغول فعالیت است. این مرکز در ابتدا برای مبارزه و کنترل بیماری مالاریا تاسیس شد. اما امروزه در زمینه 400 بیماری فعالیت می کند.

اقدامات و وظایف این مرکز :

این مرکز یکی از پیشتازان در زمینه تحقیقات در زمینه کروناویروس و ارائه توصیه های مربوط به ماسک و اصول استفاده از آن و مطالب مربوط به کرونا است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها CDC مسئول کنترل و مبارزه با کرونا در آمریکا است اما در سطح جهانی مشغول به انجام تحقیقات و صدور اطلاعیه هایی جهت کمک به کشور ها برای مبارزه با ویروس کرونا است.

مؤسسه ملی سلامت NIH (National Institutes of Health) :

موسسه ملی سلامت NIH که متشکل از موسسات و مراکز تحقیقاتی و کتابخانه های علمی بزرگ می باشد، یکی از شاخه ها و زیرمجوعه های وزارت بهداشت آمریکا می باشد. این موسسه سالانه حدود 28 میلیارد دلار صرف انجام تحقیقات در زمینه پزشکی می کند. این موسسه دارای کتابخانه های جامع و نفیسی می باشد که می توانید مطالبی را حتی به زبان فارسی بخوانید. موسسه ملی سلامت NIH هم اکنون در حال همکاری با شرکت مودرنا در زمینه تولید واکسن کرونا می باشد. واکسن این موسسه در فاز 3 تحقیقات قرار دارد. این موسسه در ابتدای پاندمی کرونا اقدام به انجام تحقیقاتی در مورد تاثیرات استفاده از دستکش و ضدعفونی کردن دست انجام داد.

جهت ارتباط و خرید محصولات می توانید با 09129426813 تماس بگیرید.