نکاتی در رابطه با واکسن کرونا
کرونا امروزه یکی از بیماری ‌های بسیار شایع و همه گیر می باشد که تمام جهان را درگیر خودش کرده است. چشم امید همه انسان ‌های جهان به  تولید واکسن کرونا می باشد. ما در ادامه متن قصد داریم که بیشتر در رابطه با آن برای شما صحبت نماییم. اگر شما نیز می‌خواهید بیشتر در این رابطه بدانید با ما همراه باشید.  

انواع واکسن های در انتظار تایید

به گزارش خبرنگارانی که در سراسر جهان فعالیت می کنند، محققان و داروسازان بسیار زیاد و بی‌شماری در سراسر جهان با سرعتی بی‌ سابقه و روز افزون تلاش می‌کنند تا واکسن کرونا را تولید نمایند. در زمینه تولید واکسن کرونا تاکنون بسیاری از این محققان توانستند که آزمایش های خودشان را آغاز نمایند و حتی نتایج چندین آزمایشی که در این زمینه گرفته شده است نیز مشخص شده‌اند.

هدف تمام این تلاش‌ ها برای تولید واکسن کرونا این است که بتوانند تا پایان سال جاری یا حتی اوایل سال دو هزار و بیست و دو واکسن کرونا را تولید نمایند و آن را به بازار تزریق نمایند. این موضوع در حالی است که تاکنون تلاش این‌ چنینی برای تولید یک واکسن برای مبارزه با یک بیماری سابقه نداشته است. بسیاری از محققان در این زمینه می گویند هیچ واکسنی تاکنون با این سرعت تولید نشده است و حتی توسعه نیز پیدا نکرده‌است. همچنین موفقیت و یا شکست در زمینه تولید واکسن آینده جهان و این اپیدمی و بازگشت کشور ها به حالت اولیه زندگی خودشان را نیز مشخص می کند.

پس به طور کلی امروزه بسیاری از کشورها درحال تولید واکسن کرونا می‌باشند و سعی می‌کنند که این واکسن را با کیفیت بسیار بالا و عوارض بسیار پایینی تولید نمایند و آن را بدست مردم برساند تا مردم بتوانند با استفاده از این واکسن ‌ها خودشان را بیمه نمایند.

انواع واکسن های در انتظار تایید
انواع واکسن های در انتظار تایید

عملکرد واکسن فایزر

واکسن فایزر یکی از انواع مختلف واکسن کرونا می باشد که توسط شرکت فایزر در حال تولید میباشد. توجه نمایید خبرهای بسیار زیادی در رابطه با این واکسن در کل جهان پخش شده‌است اما بسیاری از محققانی که در حال تولید این واکسن می باشند به این موضوع اذعان دارند که هنوز تاثیرات مثبت این واکسن به طور کامل اثبات نشده است و افراد باید همواره فاصله‌ های اجتماعی خودشان را رعایت نمایند و به هیچ عنوان ماسک را کنار نگذارند. اما به ‌طور کل نتایج حاصل‌شده از شرکت فایزر نشان می‌دهد که تاثیر مثبت این واکسن بیش از نود درصد صحت دارد و این خبر باعث شده‌است که موجی از امید در میان مردم به وجود بیاید.

شما باید توجه نمایید که تمامی نتایجی که از تولید واکسن کرونا در حال پخش شدن می باشند و کاملاً ابتدایی هستند و هنوز پیامد های درازمدت این واکسن به‌ طور کامل مشخص نیست اما نکته واضحی که در این زمینه قرار دارد این است که واکسن کرونا برای حدود چند ماه آینده، که این ویروس جان افراد بیشتری را می گیرد تولید نخواهد شد و در دسترس نخواهد بود، مگر این‌ که مردم توجه بسیار زیادی در زمینه بهداشت عمومی خودشان داشته باشند تا بتوانند از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری نمایند و از خودشان و خانواده خودشان در مقابل این ویروس مراقبت کنند.

تولیدکنندگان واکسن کرونا تا به حال هیچ ‌گونه نگرانی درباره معایب و عواقب این واکسن منتشر نکرده اند‌. این شرکت ‌ها قبل از این‌که آزمایش بزرگ خودشان را در زمینه آزمایش واکسن کرونا شروع کنند آزمایش ‌های بالینی بسیار کوچک‌تری را انجام داده‌اند تا بتوانند نشانه‌ ها و علائم هشداردهنده را تشخیص دهند. آن ‌ها حدود چهار نمونه از این واکسن را تولید کردند و پس از آزمایش های انجام شده بر روی واکسن های تولیدی، یکی از آن ها که کمترین عوارض را داشت انتخاب نمودند و سعی کردند که تولید واکسن اصل را بر مبنای آن واکسن قرار دهند.

واکسن فایزر
واکسن فایزر

واکسن روسیه

واکسن کرونا کی به ایران میاد؟

خبر های بسیار خوبی در رابطه با تزریق واکسن کرونا روی افراد مختلف منتشر شده است و تا کنون هزار و پانصد نفر در حدود شش کشور واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند و ایمنی بسیار بالایی در رابطه با مبتلا شدن به بیماری داشته‌اند. شرکت ‌های آمریکایی و آلمانی اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا بتوانند در طول یک ماه آینده مجوز قانونی استفاده از این واکسن را دریافت نمایند تا بتوانند به صورت کامل افراد مختلف را در برابر این بیماری واکسیناسیون کنند

اما شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که کی نوبت به کشورمان ایران می‌رسد و کشورمان کی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. این روز ها با کشف واکسن کرونا و تولید آن موجی از امیدواری و حال خوب به کشور ما انتقال پیدا کرده است و این سوال را با خود به ‌همراه دارد که ما چقدر دیگر باید صبر کنیم تا بتوانیم از واکسن استفاده نماییم. توجه نمایید که پزشکانی که در این زمینه در کشور ما ایران فعالیت می‌کنند به این نکته اذعان دارند که هرچه قدر هم واکسن کرونا مؤثر و قوی باشد، این واکسن هنوز آمادگی کامل برای استفاده در افراد معمولی را ندارد. البته اعلام نشدن هیچ عارضه و مشکل جانبی در رابطه با افرادی که قبلاً واکسن کرونا را دریافت کردند، می‌تواند تا حد بسیار زیادی امیدوارکننده باشد.